سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تاثیرات منفی پوشاک پلاستیکی بر سلامتی

در این نوشته به شما خواهیم گفت که پلاستیک در هر مرحله از چرخه عمر خود چه خطراتی بر سلامتی ما دارد.  چهار مرحله اصلی در روند پیش از تولید تا رسیدن به دست مصرف کننده در ادامه بررسی شده است با الیاف پری همراه ما باشید.

  1. پارچه های مصنوعی از سوخت های فسیلی تولید می گردند. بیش از 170 ماده شیمیایی در تولید آنها استفاده می شود که نتیجه آنها سرطان، تاثیر عصبی، تولید مثل و توسعه، نقص سیستم ایمنی بدن خواهد بو.د لازم است بدانید که این سموم دارای تأثیرات مستقیم و مستند بر پوست، چشم ها و سایر اندام های حسی، دستگاه تنفسی، عصبی و گوارشی، کبد و مغز است. 
  2. علاوه بر موارد گفته شده در بالا با تبدیل سوخت فسیلی به رزین های پلاستیکی و مواد افزودنی سبب آزاد شدن مواد سرطان زا و سایر مواد بسیار سمی در هوا می گردد اختلال در سیستم عصبی، مشکلات تولید مثل و رشد، سرطان، سرطان خون و اثرات ژنتیکی مانند وزن کم هنگام تولد از جمله عوارض این مواد است.
  3. استفاده از این لباسهای پلاستیکی سبب بلعیدن و استنشاق مقادیر زیادی از ذرات ریز پلاستیک و صدها ماده سمی خواهد شد.
  4.   مدیریت پسماند پلاستیکی یعنی سوزاندن، گاز رسانی و پیرولیز سبب انتشار فلزات سمی مانند سرب و جیوه ، دیوکسین ها ، فورانها ، گازهای اسیدی و سایر مواد سمی به هوا، آب می گردد.

مضرات پوشاک پلاستیکی بر سلامتی

 آینده لباس های پلاستیکی 

جایگزین های متنوع، سالم تر، کارآمدتر و پایدارتری به جای لباس های پلاستیکی وجود دارد. الیاف طبیعی میتوانند جایگزین بسیار خوبی باشند چرا که هم برای محیط زسیت مناسب هستند و هم برای ما انسان ها. در این خصوص مطالعه مقاله هایی در زمینه الاف طبیعی و تاثیر آن بر انسان و محیط زیست پیشنهاد می شود. ارگان ها و نهادهای مختلفی اقدام به تولید، حمایت، گسترش و … استفاده از الیاف طبیعی  کرده اند اما این موضوع هنوز به شکل جدی در بین مردم متداول نشده است و بسیاری از کشورها به دلیل مشکلات اقتصادی ترجیح می دهند تا لباس های ارزان تر بخرند تا طبیعی و سالم که این موضوع باید با آگاهی دادن به مردم در مورد مضرات استفاده از الیاف مصنوعی و مزایایی که پوشاک طبیعی بر سلامتی انسان دارد، بازار این الیاف را گسترش داد.