سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سودی که از پوشیدن لباس های ارگانیک نصیب افراد می شود

 

فرایند تولید و ساخت انواع الیاف طبیعی ارگانیک

نام دیگر روش سنتی کشت پنبه ، الیاف طبیعی می باشد این روش هیچگونه خطری برای محیط زیست به حساب نمی آید بلکه باید گفت که در بالا بردن سلامتی هر فردی که چنین لباس هایی را به تن می کنند تاثیرات مثبتی دارند. به غیر از این مورد، مزایای بیشتری در این محتوا وجود دارد که در رابطه با پوشیدن لباس های پنبه ای ارگانیک توضیحاتی را برای ما همراه دارد:

1. الیاف طبیعی ، دوستدار محیط زیست 

این روش با کشاورزی و محیط زیست سازگاری بسیار بالایی دارد.پنبه هایی که با الیاف طبیعی ارگانیک ساخت می شوند ، کربن و انرژی کمتری را مصرف می کنند . از این رو این روش مزایای بیشتری برای ما خواهد داشت.این روند تولیدی هیچگونه استفاده ای از مواد شیمیایی نداشته که در نتیجه آب را آلوده نمی کند. همچنین باعث می شود تا کارگران دچار مشکلات جبران ناپذیری در رابطه با سلامت خود نداشته باشند. در آخر باید گفت که اگر از کود ها و آفت کش ها استفاده زیادی داشته باشیم ، سلامت محیط زیست مان به خطر خواهد افتاد.

2. نکات ایمنی و استاندارد ها

محصولاتی که از مواد ارگانیک ساخته شده اند ایمنی بیشتری دارند . به این دلیل که تولید کنندگان این محصولات استانداردهای تولیدی را رعایت می کنند که بسیار سخت گیرانه می باشد. این کار  تاثیرات منفی به محیط زیست را ریشه کن می کند. همچنین برای اطمینان از ارزش مشتری نیز با اشتراک استانداردهای اخلاقی بسیار بالا مانند تجارت منصفانه، طرح بهتر پنبه، FLO International و سایر جنبش های جهانی که پنبه ارگانیک را ترویج می کنند صورت می گیرد.

3. هزینه ی تولیدی کم و به صرفه 

تولید الیاف های طبیعی هزینه بسیار پایینی دارد . این روش از بین برنده ی مواد شیمیایی خطرناک و سمی بوده و به جای اینکه دانه‌های فرآوری‌شده پرورش دهد ، به پرورش دانه‌های پنبه طبیعی می پردازد. همه می‌دانند که خرید BT (یا دانه‌های اصلاح‌شده ژنتیکی) قیمت گزافی داشته که احتیاج خاصی به مواد شیمیایی دارند که  بتواند مقاومت پنبه‌های غیرارگانیک را در برابر آفات و بیماری‌ها بالا ببرد.اگر مواد شیمیایی وجود نداشته باشد استفاده از امکانات ذخیره سازی نفی می شود .

الیاف طبیعی ارگانیک

سالم بودن البسه ی الیاف ارگانیک

4. خداحافظی همیشگی با آلرژی و حساسیت های پوستی 

هیچ گونه احتباس شیمیایی از لباس های الیاف ارگانیک وجود ندارد. لذا حائز اهمیت است بگوییم که آن دسته از افرادی که به آلرژی یا حساسیت های شیمیایی خاص مبتلا هستند از استفاده پنبه ارگانیک در پارچه لباس منفعت زیادی خواهند برد. حتی اگر  هیچگونه آلرژی و حساسیتی نسبت به پوست خود نداشته باشید ، با پوشیدن این البسه ی طبیعی یک احساس بسیار خوشایند نصیبتان خواهد شد. همچنین طبق گفته ی کسانی که به پوشیدن البسه ی طبیعی عادت کرده اند ، این الیاف آرامش افراد را تا حد بالایی در حالت مطلوب قرار می دهد و تنها خصوصیت آن این نیست که حساسیت های پوستی نداشته باشد.

5. پول و سرمایه خود را ذخیره کرده و صرف هزینه های پزشکی نکنید

اگر افراد در جوار آلرژن ها و سایر عوامل حساسیتی قرار نگیرند و عادت کنند تا همیشه از پوشاک الیاف ارگانیک استفاده کنند احساس راحتی خواهند داشت و دیگر نگران سلامتی و هزینه های پزشکی خود نخواهند بود .با این کار می توانید در خرید داروها یا در بدترین حالت، بیمارستان گران قیمت یا حتی درمان جراحی به دلیل مشکلات پوستی صرفه جویی های داشته و سلامتی خود را تضمین کنید. استفاده از البسه ارگانیک برای کشاورزان نیز سرشار از سود و منفعت های بسیار خواهد بود .این موضوع از این نظر اهمیت زیادی داشته که دیگر آفت‌کش‌ها و مواد شیمیایی خطرناک سلامتی کارگران مزرعه را تحت الشعاع قرار نخواهند داد و ضامن سلامتی این افراد خواهد بود.

6. بالا رفتن سلامت روانی و عاطفی

کشاورزان وخریداران پنبه،به غیر از آلرژی یا سایر نگرانی های پوستی ، بهره مندی کامل و جامعی از سلامتی خود خواهند داشت. مشکلات پوستی که گریبان گیر افراد می شود و دیگر هزینه های بالای بیمارستان و درمان ، استرس و مشکلات دیگر را گریبان گیر افراد می کند که بی اهمیت نیستند . اما پوشیدن این لباس های ارگانیک در حفظ سلامت روانی افراد تاثیرات شگرفی دارد.

7. ممانعت ورزی از تهدیدات دائمی مثل مرگ و میر 

گزارشاتی حاکی از موارد سوء استفاده از مواد شیمیایی و کودها فراهم شده که خبر از جراحات، آسیب های جسمی دائمی و حتی مرگ و میر در میان کشاورزان و کارگران را می دهد . باید بگوییم که این موضوع به ویژه در کشورهای فقیر و در حال توسعه وجود دارد . اما اگر پنبه به صورت ارگانیک رشد کند دیگر شاهد چنین تهدیداتی نخواهیم بود.

8. یاری رساندن به افراد در راستای تبدیل به یک شهروند مسئولیت پذیر

پشتیبانی از لباس‌هایی که از پنبه‌ ای ارگانیک تولید شده اند ، حس مسئولیت پذیری را در شهروندان بیدار می کند.این روند کمک شایانی می کند تا فرد استفاده کننده از این الیاف از مسئولیت همه افراد برای حفظ یک محیط زیست آگاه شود. لباس‌های پنبه‌ای ارگانیک یادآور این موضوع است که طبیعی در دراز مدت کاملا سالم و مقرون به صرفه می باشد.از نظر مقدار و ارز ، مزایای پوشیدن لباس های الیاف طبیعی ارگانیک قابلیت اندازه گیری ندارند. منطقی است بگوییم که فرد با پوشیدن لباس های ارگانیک ایمنی و آسایش زیادی شامل حالش می شود پس بهتر است تا همین امروز خود را برای تغییرات بزرگ آماده کنید !